SEO
Investeren om op de lange termijn vindbaar te zijn (en blijven)
Online zoektochten starten over het algemeen bij een zoekmachine. Een zoekmachine marketing bureau als Kwalitiv speelt daar slim op in.
In plaats van search engine marketing (SEM) hebben we het in Nederland liever over zoekmachine marketing. Hiermee doelen we op de werkzaamheden die je website beter vindbaar maken in zoekmachines als Google. Die vindbaarheid is natuurlijk erg belangrijk voor jou als ondernemer. De meeste online zoektochten beginnen immers bij een zoekmachine. Een zoekmachine marketing bureau zorgt ervoor dat je daadwerkelijk gevonden wordt tijdens die zoektochten.
Binnen zoekmachine marketing wordt er onderscheid gemaakt tussen zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Het belangrijkste verschil? Bij SEO focussen we ons op de gratis – ook wel organische – zoekresultaten. En bij SEA ligt die focus op de betaalde zoekresultaten. De keuze voor één van deze of zelfs beide zoekmachine marketing diensten hangt af van diverse factoren. Daar denken wij als zoekmachine marketing bureau uiteraard graag over mee.
Wij denken graag een doelgerichte zoekmachine marketing strategie voor je uit.
Waarschijnlijk vraag je jezelf af welke vorm van zoekmachine marketing nu het meest geschikt is. Hoewel dat afhankelijk is van jouw specifieke situatie, geven de onderstaande stellingen je hier wat meer inzicht in. Wil je meer weten? Plan dan gerust een vrijblijvend online marketing adviesgesprek in.
De statements hierboven geven voor een groot deel de verschillen tussen SEO en SEA aan. Vanwege die verschillen kan het juist interessant zijn om beide vormen van zoekmachine marketing te combineren. Ben je bijvoorbeeld een nieuwe speler, dan wil je waarschijnlijk enerzijds iets opbouwen voor de lange termijn en anderzijds ook op korte termijn al omzet genereren. Ben je echter een gevestigde speler, dan zorgt de combinatie van beide zoekmachine marketing diensten ervoor dat je de zoekresultaten kunt domineren. Ten slotte kan een zoekmachine marketing bureau de data van je Google Ads campagne gebruiken voor SEO-doeleinden, en andersom natuurlijk. En dat kan de resultaten naar een hoger niveau tillen.
Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!