Contentstrategie
Het belangrijkste doel van content marketing is je doelgroep vinden, boeien en binden. Zo kun je namelijk nieuwe klanten aantrekken zonder al te veel te pushen. Dat gaat echter niet vanzelf. Om dit te bereiken, zal er allereerst een contentstrategie uitgedacht moeten worden. Want welke boodschap wil je uitdragen of welk verhaal wil je vertellen? Wie is je doelgroep eigenlijk? Wat voor onderwerpen spreken je doelgroep aan? Door een concrete contentstrategie te maken, geven we antwoord op dergelijke vragen.
- Duurzaam resultaat
- Pragmatische aanpak zonder poespas
- Vaste contactpersoon die proactief meedenkt
- Helder inzicht in werkzaamheden en voortgang
Content marketing strategie is essentieel
‘Zomaar’ wat content creëren, zal in de meeste gevallen weinig opleveren. Daarom is een gerichte strategie voor content marketing erg belangrijk. Je wilt bijvoorbeeld weten waar je doelgroep nu eigenlijk behoefte aan heeft. Niet alleen als het gaat om de inhoud van je content, maar ook om het format waarin en de kanalen waarop je die content publiceert. Bovendien is het van belang om zelf een concreet doel te formuleren en te bepalen wat je wilt ‘vertellen’. Met een helder content marketing plan creëren we duidelijkheid over al deze zaken en bieden we handvatten om die contentstrategie in de praktijk te brengen.
Samen jouw contentstrategie uitdenken?
Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!