Huidige situatie
Waar sta je nu?
Allereerst brengen we in kaart waar je op dit moment staat. Moet je nog bij nul beginnen of heb je al een strategie voor online marketing? Deze eerste stap is belangrijker dan je misschien zult denken. Hiermee kunnen we vooral binnen de volgende 3 stappen namelijk erg goed de prioriteiten bepalen.
Doelgroep
Wie wil je bereiken?
Een internet marketing strategie is natuurlijk niet compleet zonder een goede definitie van je doelgroep. Want wie nemen jouw producten of diensten af en wat zijn hun behoeftes? Juist omdat er online specifieke targeting mogelijkheden zijn, is het van belang dit helder voor ogen te hebben.
Doelstellingen
Wat wil je bereiken?
Als het goed is, gaan we niet ‘zomaar’ een online marketing strategie bepalen. Je wilt naast je doelgroep immers ook bepaalde doelen bereiken. Die doelen brengen we samen in kaart. Dat geeft namelijk een beter beeld van welke stappen er nodig zijn om naar jouw stip aan de horizon toe te werken.
Kanalen
Waar gaan we die bereiken?
Om je doelgroep te bereiken, is het ene kanaal waarschijnlijk geschikter dan het andere. Datzelfde geldt voor je doelstellingen; een gegeven doel kun je via het ene kanaal wellicht effectiever behalen dan via het andere. De kanaalkeuze is dus een zeer belangrijk onderdeel van je internet strategie!
Plan
Hoe gaan we die bereiken?
Uit deze eerste 4 stappen volgt een concreet online marketing plan. Dat stellen we op aan de hand van het REAN – Reach, Engage, Activate en Nurture – model. Op die manier blijft het niet bij een online marketing strategie, maar vertalen we die strategie naar een praktische en doelgerichte aanpak.
Implementatie
Online marketing plan uitvoeren
Een online marketing strategie is weinig zonder plan (en andersom). Op haar beurt is een internet marketing plan pas écht waardevol als het daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Dan pas kunnen we immers resultaat gaan boeken. En dat is precies waar onze specialisten en klanten enthousiast van worden!
Analyse
Hoe pakt het plan uit?
Doordat we in onze strategie meetbare online marketing doelstellingen hebben vastgesteld, kunnen wij jou op ieder moment vertellen hoe het ervoor staat. We zijn namelijk voortdurend bezig met het analyseren van alles wat we meten. Dit rapporteren we maandelijks in de vorm van een kort en bondig rapport.
Optimalisatie
Wat kan er beter?
Door de resultaten van je online marketing plan continu te monitoren, zijn we snel op de hoogte van eventuele kansen. Om het maximale uit je online strategie te halen, is het van belang die kansen daadwerkelijk te benutten. Vandaar dat we binnen ieder traject aan de slag gaan met optimalisatie.
Samen jouw internet strategie bepalen?
Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!
Succesvolle internet marketing strategie
Om je website of webshop tot een succes te maken, is een heldere online marketing strategie essentieel. Daarmee komen we namelijk tot een goed onderbouwd en concreet internet marketing plan. Een plan dat ons energie geeft en waarvoor we dus graag de handen uit de mouwen steken. Zie jij dat wel zitten? Dan staan we altijd klaar om daarover te sparren, zodat we allereerst een online marketing advies kunnen uitbrengen. Dat doen we helemaal gratis! Neem dan ook zeker even contact op en wie weet bepalen we binnenkort samen een succesvolle online marketing strategie.
Online marketing zoals we het voor onszelf zouden doen
Met ruim 15 jaar ervaring weten we intussen wel wat de go's en no-go's zijn
Pragmatische aanpak zonder poespas
Een duidelijke strategie met concrete opleverpunten
Vaste contactpersoon die proactief meedenkt
Een contactpersoon die jou en jouw business écht kent en begrijpt
Helder inzicht in werkzaamheden en voortgang
Maandelijkse rapportage van de resultaten én werkzaamheden
Online strategie bepalen?
Plan nu een GRATIS adviesgesprek om de eerste stappen te zetten.