Social media campagne
Social media advertising is adverteren op social media. Via betaalde social media campagnes kun je op verschillende social media kanalen relevante doelgroepen bereiken. Het opzetten van deze social media campagnes doen we voor zowel Facebook als Instagram. Voor beide kanalen is het belangrijk om te starten met een heldere omschrijving van onder andere het doel van de campagne, waarin bijvoorbeeld ook de meest relevante doelgroepen naar voren komen. Op basis van statistieken en de bijbehorende data weten we precies hoe we de social media campagne het beste kunnen opzetten, targeten én optimaliseren.
- Doelgerichte targeting
- Meetbare resultaten
- Vaste contactpersoon die proactief meedenkt
- Helder inzicht in werkzaamheden en voortgang
Waarom social media adverteren?
Social media advertising is niet meer weg te denken in deze tijd. De kanalen bieden ontzettend veel mogelijkheden in de customer journey. Een (potentiële) klant heeft in de meeste gevallen verschillende momenten nodig om uiteindelijk over te gaan tot aankoop. Het kan zijn dat de klant nog in de oriëntatiefase zit of juist in de aankoopfase. Adverteren op social media geeft de mogelijkheid om relatief eenvoudig in te haken op diverse fases. Dit is slechts één van de voordelen van social media adverteren. De voordelen op een rijtje
Targeting mogelijkheden
Social media adverteren geeft de mogelijkheid om niet één maar meerdere (relevante) doelgroepen te bereiken op verschillende kanalen. Op basis van demografische gegevens, interesses en diverse andere zaken, kunnen we de juiste doelgroep bereiken. Vaak is retargeting ook een interessante optie. Zo kun je bezoekers die (bepaalde) pagina’s van je website hebben bezocht immers relatief eenvoudig opnieuw bereiken.
Relevante bezoekers
Doordat we de doelgroep met social media advertising in verschillende fases kunnen bereiken, worden de social media ads relevanter. Binnen deze social media advertenties schrijven we krachtige boodschappen, waardoor we de juiste snaar weten te raken bij je doelgroep. Hierdoor is de kans groot dat de doelgroep betrokken raakt bij jouw product en/of dienst, wat zorgt voor meer interactie én meer relevante bezoekers op je website.
Relatief betaalbaar
Een ander voordeel is dat adverteren via social media relatief goedkoop is in vergelijking met andere vormen van online advertising, zoals Google Ads. Social media campagnes kunnen immers nog specifieker ingericht worden. De kosten zijn vaak gebaseerd op prijs per klik en daarbij afhankelijk van de concurrentie. Door goed te monitoren en optimaliseren, halen wij het maximale rendement uit je advertentiebudget.
Welke vorm van social media advertising?
Weet jij al of je aan de slag wil gaan met social campagnes op Facebook of Instagram om je doelstellingen te behalen? Wij kunnen je helpen om de doelstellingen van jouw bedrijf te behalen. Gaat het bijvoorbeeld om het creëren van betrokkenheid of het genereren van leads, bereik of klikken naar je website? Als ervaren online marketing bureau adviseren wij hoe je social advertising het beste kan insteken.
Samen jouw campagne uitdenken?
Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw campagne uit!