Strategie
Een sterke social media strategie is natuurlijk erg belangrijk. Wat zijn bijvoorbeeld je doelstellingen? Welke doelgroep wil je bereiken? En op welke social media kanalen is deze doelgroep actief?
Dat de social media de afgelopen jaren hard zijn gegroeid, is je vast niet ontgaan. Bijna iedereen heeft een Facebookaccount, de meeste professionals zijn wel actief op LinkedIn en TikTok wint flink aan populariteit. Dit biedt mooie kansen. Het bereik van de kanalen is namelijk enorm. Ook je potentiële klanten zijn hoogstwaarschijnlijk op een of meerdere social media kanalen te vinden. Social media marketing (SMM) is een perfect middel om de interactie met hen aan te gaan.
Een sterke social media strategie is natuurlijk erg belangrijk. Wat zijn bijvoorbeeld je doelstellingen? Welke doelgroep wil je bereiken? En op welke social media kanalen is deze doelgroep actief?
Je social media accounts laten beheren door Kwalitiv is een prima plan. Dat bespaart je namelijk flink wat tijd en moeite. Zo kun jij doen waar jij goed in bent, terwijl wij doen waar wij goed in zijn.
Social media monitoring wordt vaak vergeten. Dat is jammer. Het is immers zeer waardevol om te weten wat er over je gezegd wordt en wat de resultaten van social media marketing zijn.
Soms is het interessant om een social media campagne op te zetten. Hiermee kan het bereik namelijk aanzienlijk worden vergroot en is het mogelijk om je doelgroep erg nauwkeurig te targeten.
Veel bedrijven maken een social media account aan “omdat de concurrentie dat ook doet”. Er worden eenmalig wat berichten, een logo en enkele foto’s op gezet, maar helaas blijft het daar vaak bij. Social media marketing moet echter geen doel op zich zijn. Het is immers een middel waarmee diverse doelen kunnen worden bereikt. En daarvoor is enkel een pagina aanmaken en invullen niet genoeg. Je dient er consequent mee aan de slag te gaan. Deel bijvoorbeeld regelmatig sterke content en reageer actief op berichten. Pas als social media marketing inderdaad consequent wordt ingezet, kan het mooie resultaten opleveren. Loyaliteit, naamsbekendheid en klanttevredenheid en -betrokkenheid zijn daarvan goede voorbeelden.
Wij denken graag een doelgerichte social media strategie voor je uit.
Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!