51,59%
meer organische bezoekers in het eerste jaar
HorseFlex is er voor paarden en honden die extra ondersteuning kunnen gebruiken. Door het ruime assortiment aan duidelijke én eerlijke dierenproducten is er voor elke discipline, levensfase of specifieke behoefte van jouw dier het perfecte product. HorseFlex wil met het assortiment transparantie creëren in de wereld van dierensupplementen. Daarin is het namelijk steeds lastiger om te begrijpen wat nu echt goed is of wanneer iets een valse belofte is. HorseFlex biedt daarom alleen duidelijke en eerlijke producten aan die écht doen wat ze beloven!
meer organische bezoekers in het eerste jaar
zoekwoorden op pagina 1 van Google
HorseFlex wilde (en wil nog steeds) structureel beter gevonden worden via de organische zoekresultaten in Google. Concreet hield dit in dat er stap voor stap naar een hogere positie in Google toegewerkt moet worden. Dit alles met als doel om meer bezoekers en daarmee meer conversies te genereren. Vanuit ons vroeg dit om een strategische aanpak en vanuit de klant vooral om geduld.
Geduld blijft namelijk een belangrijke rol spelen bij SEO-diensten. Tijdens een SEO-traject nemen wij alle facetten van zoekmachine optimalisatie mee in onze aanpak. We richten ons dus op techniek, content én populariteit. Door voor al deze facetten een strategie op te stellen, zorgen we ervoor dat HorseFlex op de langere termijn goed gevonden wordt. Dat is natuurlijk het uiteindelijk doel.
Zoals bij iedere klant zijn we ook bij HorseFlex aan de slag gegaan met drie belangrijke startpunten binnen zoekmachine optimalisatie: een uitgebreide analyse van de website én het linkprofiel, en een zoekwoordenonderzoek met bijpassend advies. Dat geeft namelijk een duidelijk en compleet beeld van waar we staan ten opzichte van de doelstellingen. Bovendien schetst het de aanpak waarmee we die doelen kunnen behalen. Concreet helpen de analyses en onderzoeken ons in dit stadium dus bij het inschatten van de juiste combinatie van SEO content, technische SEO en linkbuilding.
Voor HorseFlex hebben we allereerst de structuur van de categorie-pagina’s aangepast. Vanuit SEO-oogpunt was een gewijzigde URL-structuur daarvan een logisch gevolg. Vervolgens zijn we maandelijks aan de slag gegaan met SEO-teksten, linkbuilding, en monitoring en analyse. Bovendien houden we voortdurend onze ogen open voor nieuwe (content-)ideeën voor de webshop.
We zijn met het idee gekomen om de paginastructuur aan te passen. Dit omdat er overlap was in pagina’s, wat kan leiden tot keyword cannibalization. Niet alleen voor Google, maar ook voor bezoekers zijn de pagina’s nu gebruiksvriendelijker.
Tijdens het SEO-traject hebben we voor HorseFlex diverse voorstellen geschreven om de content te optimaliseren en een interne linkstructuur aan te brengen. Dit alles aan de hand van ons uitgebreide zoekwoordenonderzoek.
Om meer externe linkjes naar de website van HorseFlex te verkrijgen, zijn we aan de slag gegaan met linkbuilding. Hiervoor hebben we niet alleen links op partnersites laten plaatsen, maar zijn er ook heel wat gastblogs geschreven.
Onze SEO-inspanningen voor HorseFlex zijn niet voor niets geweest; we hebben het organische verkeer op de website van HorseFlex immers enorm verhoogd. Concreet is het aantal organische bezoekers binnen een jaar gestegen met 51,59%. De omzet via de organische zoekresultaten zelfs met 67,42%. Dat is niet zo gek, want binnen dit eerste jaar hebben we bijna 40 zoekwoorden in de top 10 gekregen!
Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!